Als je zakelijk twittert, wil je daar iets mee bereiken. Je wilt jezelf of je organisatie profileren, een reputatie opbouwen, kennis delen, vragen stellen etc.
Daarvoor is het slim om veel volgers te hebben. “Hoe krijg ik veel volgers?” is dan ook de vraag.
Omdat te realiseren zijn er een aantal Do's en Dont's.
Ik zet ze hieronder op een rijtje.
Do:
- Een stevig fundament! In je profiel kan je niet heel erg veel informatie over jezelf kwijt. Als je nog geen website of weblog hebt, maak dan snel iets aan waarin je meer informatie kwijt kan.
- Het meest basic is een online visitekaartje, bijvoorbeeld MyNameIsE. Hierop zet je wat informatie over jezelf en links naar je online profielen.
- Een stapje verder is een compleet en actueel LinkedIn profiel, belangrijk als je internet voor je zaak of carrière wilt gebruiken. Wil je echt helemaal los, maak dan een weblog waarop je regelmatig publiceert.
- Op twitter zelf: maak in je profiel een link naar je je online visitekaartje, linkedinprofiel of je website en/of blog.
- Zorg voor een compleet profiel! Zorg voor kernwoorden die jou goed beschrijven. Daarmee wordt duidelijk of je interessant bent om te volgen, en het helpt bij je vermelding in overzichten zoals de twittergids.
- Wees persoonlijk: zorg voor een goede foto (avatar). Twitter je als “jezelf” of als zelfstandig professional, gebruik dan niet je logo, maar een goed portret als avatar. Een goede social media foto laten maken hoeft niet duur te zijn en zorgt dat je herkenbaar bent.
- Als je namens een organisatie twittert, zet dan je initialen in je tweets zodat ik kan zien wie je bent. xs4all bijvoorbeeld heeft op de achtergrondafbeelding van haar twitterpagina de medewerkers en hun initialen vermeld.
- Spreek met jezelf af dat je minimaal 30 dagen lang twee keer per dag op twitter bent en iets tweet.
- Kijk wat mensen te melden hebben en reageer daarop. “Retweet” dingen die anderen melden als je dat interessant vindt. Reageer op mensen die op jou reageren.
- Bedank mensen die jouw vragen beantwoorden of jou retweeten.
- Voeg waarde toe: plaats af en toe een link naar waardevolle content (gebruik daarbij een “url shortener” zodat je meer letters overhoudt) en vertel daarbij waarom je dat waardevol vindt.
- Tweet Retweetable: als andere mensen jouw tweets doorplaatsen, zien hun volgers dat. Dat kan meer volgers opleveren. Maar dat kan alleen als je niet alle 140 tekens gebruikt. Doe dus je best om je tweet nog korter te houden zodat anderen je tweet niet hoeven te redigeren als ze hem willen doorplaatsen.
Don't:
Een groot en divers netwerk opbouwen kost tijd, dus;
* Ga niet massaal mensen volgen.
* Alleen maar links tweeten.
* Alleen maar Retweeten.
* Alleen maar automatisch tweeten vanuit andere websites (LinkedIn, Facebook etc).
* Hashtags spammen. Sommige hashtags krijgen veel “eyeballs” (volgers).
Spam is bijvoorbeeld: “#durftevragen: wie kent er nog klanten voor mijn coachingspraktijk”
* Mensen volgen zodat ze jou gaan volgen en dan meteen weer ontvolgen omdat je dan meer volgers hebt dan mensen die je volgt.
Kortom: gebruik je verstand.
Ken jij je Waarom? Het doel, de oorzaak, of overtuiging die je inspireert om te doen wat je doet? Cappuccinocoach® Ik laat zien dat de vanzelfsprekende manieren niet zo vanzelfsprekend zijn en kom met onderbouwde alternatieven.
woensdag 2 februari 2011
Do’s en don'ts voor Social Media
Als senior coach en trainer heb ik organisaties succesvol veranderd, managers gecoacht en trainingen gegeven.
In mijn professionele leven word ik gedreven door mijn passie: leren, delen en denken in oplossingen. Mijn uitdaging is anders denken, verandering en vernieuwing.
Ik denk en doe in oplossingen en kan die implementeren voor en met echte ondernemers die het beste uit zichzelf halen en dat ook op social media willen doen.
Zo kom ik erachter wie je bent, wat je doet: we benoemen de waarde die jij creëert.
✪ Ben jij die ondernemer die geen kansen wil laten liggen?
✪ Kun of wil je er geen tijd in steken want je bent bezig
met geld verdienen?
✪ Wil je aan je reputatie bouwen en je kansen op
nieuwe leads vergroten?
Dan heb ik voor jou een maatwerk dienst: de Cappuccinocoach®
Maak je toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen zichtbaar door actief en strategisch social media gebruik. Optimaal gebruik van LinkedIn vergroot je digitale gunfactor en genereert nieuwe leads.
Kijk op mijn website http://www.cappuccinocoach.biz voor meer informatie of bel: 0622790558
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten