Cappuccinocoach®

Cappuccinocoach®
Mijn eigen blog

zaterdag 4 december 2010

2. Updates en 3. Create value en 4. Adjust your updates

2. Deze spreekt voor zich gebruik alle apps om je "followers" op de hoogte te houden.

3. Create value - Creëer waarde dit is een lastige. Waarom zouden mensen jouw Blog willen lezen, je twitter willen volgen, je Facebook posts etc? Alleen maar als dat waarde voor hun heeft.

  • Amusements waarde            - Je stuurt leuke, grappige informatie rond.
  • Informatieve waarde             - Je verstrekt informatie waar behoefte aan is.
  • Zakelijke waarde                  - Jouw informatie levert iets op.
  • Vriendschappelijke waarde   - Mensen zijn met jou bevriend c.q. betrokken.
  • Emotionele waarde               - Informatie die mensen 'Raakt".
  • Kennis en Ervarings waarde  - Jouw CV?
Hierdoor kunnen er weer groepen ontstaan die elkaar kruisbestuiven, waardoor jouw aanbod breder onder de aandacht komt.

Zakelijk gezien wil je informatie verstrekken die mensen 'uitnodigt' om jou "diensten/goedren" af te nemen.
Daarom zul je er goed over na moeten denken hoe je jouw boodschap waarde kan toevoegen.

En daar zijn bijvoorbeeld marketings adviseurs van waarde.
Ook erg belangrijk voor je elevator pitch en visa versa.

4. Adjust your updates - leer van de feedback van je followers. Zij zijn je toekomstige klanten,
    je ambassadeurs in het netwerk.

Vergeet niet dat je socialmedia wilt gebruiken als instrument voor het al oude netwerken !!

Daarvoor zou een gratis online netwerk cursus erg geschikt zijn de Networking E-course

Geen opmerkingen:

Een reactie posten